Nov 22, 2011

65景 角筈熊野十二社俗称十二そう Tsunohazu Kumano Jyunisha




画面左下に見えるのが江戸時代熊野十二社と呼ばれていた神社です。
今は熊野神社と呼ばれています。

At the left bottom of the picture, you can see a shrine.
It was called Kumano Junisha Gongensha in the Edo era.
Now, it is called Kumano Shrine.



このあたりは人気の景勝地だったそうです。
大きな池が二つあり、また滝などもあったとか。
池の周りに涼み棚を出して、涼んでいる人が見えますね。
のどかな景色です。 

This area was a popular scenic spot among Edo people.
There were two big ponds and also several waterfalls.
On the picture, you can see some people enjoying the summer breeze over the terraces around the pond.
Peaceful, isn't it?


さて、熊野神社へ向かいます。
新宿駅西口から歩いていけますよ。

Now, let's visit Kumano Shrine.
It's not far from the West Exit of Shinjuku station.


新宿中央公園を抜けていきます。

I walked through Shinjuku Chuo Park.





昔を意識してでしょうか?
公園内に滝がありました。

Like old days, they have some waterfalls.





熊野神社に到着です。

This is Kumano Shrine.



神官の方に、池の方向を聞きました。

彼が指差した先には…

I asked the man at the shrine which direction the pond was.
He pointed to...



おやおや、池はありません。

池は1968年に埋め立てられてしまったそうです。

Oops! 
No, pond!
I learned that the pond was buried in 1968.



でもなんとか広重のような写真をとらねば。
広重はかなり高いところから見てこの絵を描いていますよね。
どこから写真を撮ろうかな…
ぐるりと見回すと…

But anyway, I have to take a picture as close to Hiroshige's picture as possible.
Hiroshige's viewpoint is quite high.
Where can I take the picture...
I looked around...



東京都庁が見えました!

45階に展望室があるんですよね!
なんかいいアイディアかも!

Oh, that's Tokyo Metropolitan Goverment Building!
They have The Twin Observatories on the 45th floor!
What a brilliant idea!

というわけで、都庁に歩いていきました。
本当に立派な建物ですね。
おまけに展望室は無料なんです。

I walked to the building.
It's magnificent.
And it's free!





展望室からみた高層ビル群

A view from the observatory



東京を一望して、カフェでコーヒーもいただきました。

I enjoyed the panoramic view of Tokyo and had a cup of coffee at the cafe.



さあ、広重の絵にもどりましょう。

こんな感じで撮ってみました。
いかがでしょう?

And then, back to Hirhoshige's picture.

Well, how does it look??






熊野神社をいい感じで撮れましたが、
それにしてもなんたる違い!
ちょっとため息。


I got the Kumano Shrine right.
But what a difference!
I couldn't help but sigh...

No comments: